مزایای استفاده از فن صنعتی در صنعت خودروسازی چیست؟

کاربرد فن صنعتی در صنعت خودروسازی چیست؟ همانطور که می دانید سازندگان خودرو به طور کلی دارای کارگاه های مونتاژ، کارگاه های قطعات، شش کارگاه، کارگاه شاسی، کارگاه پوشش، کارگاه جوشکاری، کارگاه تست، کارگاه برخورد، کارگاه تست و کارگاه های دیگر با جریان های فرآیند متفاوت هستند. البته هر خودروساز با توجه به برند الزامات فرآیندی متفاوتی دارد، اما صرف نظر از نوع محیط کارگاهی فرآیند تولید، مشکلات زیست محیطی با دمای بالا وجود دارد که باید حل شود.

 صنعت خودروسازی یک سازه فولادی است و مساحت و حجم آن بسیار بیشتر از سایر صنایع است. کارگران نسبتاً پراکنده هستند. علاوه بر این، با اضافه شدن دستگاه های هوشمند تعداد پرسنل و پست های مورد نیاز در چنین محیط کارگاهی بزرگ کمتر می شود. به طور کلی، دمای کارگاه به طور مستقیم بر تولید قطعات و اجزای خودرو تأثیر نمی گذارد، تأثیر دمای بالا و محیط کارگاهی بر روی افراد بسیار زیاد است، بنابراین خنک کننده افراد تمرکز دارد.

 خنک کردن پست های تعیین شده محلی یک روش خنک کننده موثر و مقرون به صرفه است. با این حال، اگر شرکت بودجه سرمایه گذاری کافی در این زمینه داشته باشد، انتخاب  فن صنعتی و هواکش برای کل کارگاه نیز بسیار خوب است.

چالش های هوای متحرک

در صنعت خودرو چالش هایی وجود دارد که باید برای تهویه مناسب یک تاسیسات غلبه کرد. خواه تهویه آویز هواپیما، ایستگاه خدمات، غرفه رنگ یا انبار اتوبوس، چندین فاکتور برای رعایت دستورالعمل‌های محلی، ایالتی و فدرال وجود دارد که همگی در حین انجام کار به طور مؤثر انجام می‌شوند.

صنعت خودرو محصولات جانبی را منتشر می کند که نیاز به تهویه دارد، مانند اگزوز، دود، دود، گرما، بو. در نتیجه، اگر برای مدت طولانی در معرض آن قرار گیرد مضر است. علاوه بر این، این محصولات جانبی حاوی مواد خورنده و سایر عناصر مضر هستند که به ساختار، تجهیزات و فرآیند آسیب می‌رسانند.

هر فرآیندی که گرما، دود، بخار، غبار، گرد و غبار، رطوبت یا سایر محصولات جانبی تولید می کند، باید دفع و کنترل شود تا محیط کاری تمیز و ایمن حاصل شود.

به همین دلیل است که تهویه مناسب برای سازه های صنعت خودرو الزامی است. تجهیزات تهویه مناسب برای تنوع خاص در صنعت خودرو تضمین می‌کند که استانداردها رعایت شده و در آینده قابل پیش‌بینی قابل اعتماد باقی بماند.

مزایای استفاده از فن صنعتی در صنعت خودروسازی

استفاده ازفن صنعتی در مرکز خدمات خودرو بخش حیاتی اقتصاد است. تنها در ایالات متحده بیش از 17 میلیون خودرو در سال 2015 فروخته شد. عملکرد قوی صنعت خودرو برای موفقیت اقتصادی بسیار مهم است. برای اطمینان از اینکه صنعت به عملکرد خوب خود ادامه می دهد، تأسیسات خودرو باید مصرف انرژی خود را به حداقل برسانند و دمایی را حفظ کنند که محیط کاری مولد را تسهیل کند.

اهمیت جریان هوا در تاسیسات خودرو

کنترل دما در کارخانجات و مغازه های خودروسازی به دلیل ماهیت این ساختمان ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است که دارای ویژگی هایی از جمله:

بسیاری از مردم ماشین آلات را کار می کنند و فرآیندهای مختلف تغییر دما را در داخل فضا انجام می دهند.

بخارات و مواد شیمیایی هم از خود خودروها و هم از عملکردهایی که قطعات خودرو را ایجاد می کنند، ساطع می شود.

درهای گاراژ که دائماً باز و بسته می شوند و دمای هوای داخل یک فضا را مختل می کنند و سطوح بالای مصرف انرژی از چراغ ها، ابزارهای برقی، تجهیزات تولیدی و غیره.

جریان هوای ارائه شده از فن های  صنعتی می تواند با بهبود گردش هوا در تاسیسات به رفع همه این مسائل کمک کند.

چگونه فن صنعتی در صنعت خودروسازی سود می برند

فن های صنعتی به دلیل توانایی آنها در گردش هوا، رونق زیادی به صنعت خودروسازی می کنند. گرما و دود تولید شده در یک کارخانه خودروسازی می تواند آن را برای کارکنان شاغل در ساختمان ناراحت کننده و حتی خطرناک کند. راه‌حل‌های تهویه مطبوع می‌توانند کمک کنند، اما آنها تمایل دارند هوا را در هر جایی که دریچه‌ها قرار دارند تخلیه کنند، نه اینکه آن را به طور یکنواخت در سراسر فضا به گردش در آورند.

با فن این مشکل برطرف می شود. ستون جریان هوا که تنها توسط یک فن ایجاد می‌شود، می‌تواند مساحتی بیش از 20000 فوت مربع را تحت تأثیر قرار دهد. این جریان هوا با توزیع هوای تصفیه شده توسط سیستم های  فن صنعتی و با فشار دادن مواد شیمیایی مضر به سمت دریچه های اگزوز و فن ها به تاسیسات کمک می کند.

مصرف انرژی و فن های صنعتی در صنعت خودروسازی

استفاده از منابع انرژی مانند گاز و برق یکی دیگر از نگرانی های عمده تولیدکنندگان خودرو و تعمیرگاه ها است. هزینه های بالای انرژی به پایین ترین حد کاهش می یابد و بر بهره وری تأسیسات تأثیر منفی می گذارد.

باز هم، فن های صنعتی یک راه حل عالی هستند زیرا آنها مقرون به صرفه ترین سیستم کنترل آب و هوای موجود هستند.

فن های صنعتی علاوه بر بهره وری انرژی خود، سیستم های دیگر را نیز کارآمدتر می کنند. از آنجایی که این فن‌ها با توزیع کامل هوای گرم یا سرد شده در سرتاسر تأسیسات، سیستم‌های و ماشین آلات را تکمیل می‌کنند، فن های صنعتی در طراحی اصلی ساختمان لحاظ می شوند، تناژ تهویه مطبوع را می توان تا 25٪ یا بیشتر کاهش داد.

نگه داشتن هر نوع خودرو در دمای راحت و ایجاد محیطی سالم برای کارگران چالش برانگیز است. فن های صنعتی نه تنها دما را در این تاسیسات مطلوب تر می کنند، بلکه دود مضر خودروها و فرآیندهای خودرو را در عین صرفه جویی در مصرف انرژی حذف می کنند.

X