چرا ارتعاشات ماشین آلات صنعتی را مانیتور می کنیم؟

مانیتور کردن مشخصه های ارتعاشات ماشین آلات صنعتی درکی از کیفیت سلامت ماشین به ما می دهد. می توانیم این اطلاعات را برای کشف مشکلاتی به کار ببندیم که ممکن است گسترش پیدا کند.

چرا باید به فهمیدن وضعیت ماشین علاقه مند باشیم؟ چرا اجازه ندهیم ماشین کار کند تا حدی که کاملا خراب شود و سپس آن را تعمیر کنیم؟

استفاده از ماشین تا حدی که کاملا خراب شود، ممکن است قابل پذیرش باشد به شرط آنکه ماشین یکبار مصرف باشد. معمولا بیشتر ماشین ها به علت قیمتشان یکبار مصرف نیستند. اگر به طور منظم وضعیت ماشین آلات را مانیتور کنیم، مشکلاتی که ممکن است گسترش پیدا کنند، پیدا خواهیم کرد و می توانیم مشکلات ماشین آلات را قبل از اینکه رشد کنند و باعث خرابی بشوند برطرف کنیم.

در عوض، اگر ماشین ها را برای پیدا کردن ارتعاشات ناخواسته شان مانیتور نکنیم، تقریبا شبیه به آن است که اجازه دهیم ماشین تا خرابی کامل کار کند.

از آنجا که مانیتورینگ ارتعاشات ماشین آلات صنعتی به صورت بالقوه، ارتعاشات زیان آور ماشین را پیدا می کند، می توانیم جلوی رشد مشکلات را بگیریم و این باعث صرفه جویی زیادی در هزینه و زمان می شود.

در ادامه بعضی از مشکلات متعارف گرد آورده شده است که میتوان با مانیتور کردن ارتعاشات ماشین آلات صنعتی از آنها جلوگیری کرد.

مشکلات ناشی از عدم مانیتورینگ ارتعاشات ماشین آلات صنعتی

پرهیز از هزینه خرید قطعات و کالاهایی که قیمت آنها بالا بوده و از قیمت معقول مانيتور ارتعاشات تجاوز می کند.

خرابی شدید ماشین

 ارتعاشات ماشین صنعتی که به موقع کشف نمی شوند اغلب می توانند سبب خرابی های شدیدی در دستگاه ها بشوند که در نتیجه نیاز به تعمیرات پرهزینه یا شاید جایگزینی ماشین آلات با یک دستگاه نو داشته باشد.

مانیتورینگ ارتعاشات ماشین آلات صنعتی

 به هر حال، اگر وضعیت ماشین آلات به طور منظم مانیتور بشود، مشکلات نهفته کشف و اصلاح می شود آن هم در مرحله ای که تعمیرات مورد نیاز آسان تر، سریع تر و ارزان تر است.

 این درست شبیه به سلامتی بدن خودمان است. مراجعه منظم به دکتر باعث می شود تا از بیماریمان قبل از اینکه رشد کند و خطرات شدیدی ایجاد کند مطلع شویم و آن را درمان کنیم.

مصرف بالای انرژی در ارتعاشات ماشین آلات صنعتی

ماشینی که ارتعاش دارد انرژی بیشتری مصرف می کند. این در واقع همان نیروی مورد نیاز برای اجرای وظایف محول شده به ماشین به علاوه نیروی مورد نیاز برای تحمل ارتعاش است. این مشکل می تواند با انجام مانتیورینگ صنعتی و نگهداری منظم در مقدار حداقل خود قرار داشته باشد.

ماشین غیر قابل استفاده

 چون ماشینی که مانیتور نمی شود احتمالا بیشتر مواقع خراب است، اغلب خارج از سرویس است و کار نمی کند. به هر حال، هزینه نگهداری و عملیات یک ماشین معمولا براساس توانایی کار کردن آن با بازده خوب یا توانایی آن برای تبدیل مواد خام به محصول و در نتیجه پول نقد توجیه پذیر است.

یک ماشین باید قطعا سوددهی داشته باشد تا سرمایه گذاری برای آن توجیه پذیر باشد. مانیتور کردن منظم کمک می کند تا مطمئن باشیم که یک ماشین همیشه سوددهی دارد.

تأخیر در حمل و نقل در ارتعاشات ماشین آلات صنعتی

چون ماشینی آلاتی که مانیتور نمی شود، بیشتر مواقع خراب است از این رو، سبب تأخیر در حمل محصولات تولید شده میشود. مشتری مجبور است صبر کند و پرداخت های آنها نیز به تأخیر می افتد.

انباشته شدن کالاهای ناتمام

 چون دستگاه یا ماشین آلاتی که که مانیتور نمی شود احتمالا بیشتر مواقع خراب و اغلب خارج از سرویس بوده و کار نمی کند، مواد تمایل دارند تا در ورودی ماشین بمانند که باعث ایجاد ضایعات اضافه ای می شود. توقف مواد در ورودی دستگاه خطر فاسد شدن آنها را افزایش میدهد، فضا را اشغال می کند و سرمایه را هدر می دهد.

تعمیرات غیرضروری

برای اطمینان از اینکه ماشین در شرایط مناسب قرار دارد، بعضی از شرکتها ماشین ها را بر طبق برنامه تعمیراتی از پیش تعیین شده متوقف می کنند و قطعات را تعویض و تنظیم می کنند، خواه ماشین مشکل پیدا کرده باشد و خراب شده باشد خواه نه.

حمل و نقل در ارتعاشات ماشین آلات صنعتی

 در نتیجه، ماشین آلات اغلب به صورت غیر ضروری برای تعویض قطعاتی که هنوز خوب هستند و در واقع برای اصلاح مشکلاتی که وجود ندارند از سرویس خارج می شوند. اگر به صورت منظم مانیتورینگ صنعتی انجام شود و تنها مواقعی که ضروری است تعمیرات را انجام دهیم، می توان مقدار زیادی در هزینه ها و لوازم یدکی ماشین آلات صرفه جویی کرد.

مشکلات کیفیتی در ارتعاشات ماشین آلات صنعتی

بعضی اوقات دستگاه ممکن است دچار مشکلات خطرناکی بشود، در حالی که به ظاهر به طور نرمال کار می کند که این شرایط، شرایط خطرناکی است.

اگر زود  متوجه این مشکل نشویم و آن را رفع نکنیم، می تواند باعث پایین آمدن کیفیت محصولاتی که ماشین تولید می کند، کاهش شدید بازده، ایجاد هزینه های مجدد و بدتر از همه باعث بازگشت محصولاتی شود که مشتری این محصولات را با ضمانت خریده است که این امر او را عصبانی و ناراضی می کند. ماشین هایی که به صورت منظم مانیتور میشوند کمتر دچار چنین اشکالاتی می شوند.

تصویر یک شرکت تولیدی

ماشینی که به صورت منظم مانیتور نمی شود می تواند سبب به تأخیر افتادن حمل کالا یا تولید محصول با کیفیت پایین شود. یکی از نتایج شایع تحویل ندادن به موقع کالا به مشتری یا تحویل محصول با کیفیت پایین ایجاد تنش های جدی در روابط با مشتری است.

 تصویر یک شرکت تولیدی بد در ذهن مشتری، به علت تحویل ندادن به موقع یا پایین بودن کیفیت محصول، چیزی است که باید از آن پرهیز کرد. با یک هزینه نسبتا کم مانیتور کردن منظم ارتعاشات ماشین می توان روابط خوب را با مشتری حفظ کرد و در نتیجه، سوددهی را بالا برد.

خطرات شغلی

صدا و لرزش حاصل از ارتعاش ماشین می تواند باعث ایجاد خطرات شغلی و ناراحتی در انسان شود. نتیجه ناراحتی انسان در محیط کار این است که کارگران احساس خوبی ندارند و در نتیجه بهره وری آنها پایین می آید.

همچنین، ماشین هایی که به صورت ناگهانی و غیر منتظره از کار می افتند باعث می شوند کارگران در کارگاه بدون کار بمانند و برنامه ریزی های برنامه ریزان تولید بدون نتیجه بماند.

خطرات شغلی

ارتعاشات ماشین آلات صنعتی به طور ساده عبارت است از حرکت به جلو و عقب هر ماشین یا اجزای یک ماشین که سبب ایجاد نیروهای تکرارشونده، لقي اجزای ماشین یا ایجاد رزونانس یا تشدید بر روی ماشین شود.

به وسیله مانیتور کردن ویژگیهای ارتعاشات ماشین آلات صنعتی به طور منظم می توانیم مشکلات ماشین ها را قبل از اینکه بیشتر شوند، پیدا و مرتفع نماییم.

 با اصلاح به موقع اشکالات ماشین ها می توان از مشکلات ناخوشایند بزرگتر و پرهزینه تر، قبل از اینکه برای مشتری هایمان گرفتاری هایی درست شود، پرهیز کرد. هزینه مانیتور نکردن ارتعاشات ماشین مطمئنا از هزینه معقول مانیتور کردن و آنالیز ارتعاشات تجاوز می کند.

2 دیدگاه

  1. Its like you read my mind! You seem to grasp a lot about this, such as you wrote the e-book in it or something. I think that you just could do with a few percent to pressure the message house a little bit, but instead of that, that is excellent blog. An excellent read. I will certainly be back.

نظرات بسته شده اند.

X