خدمات بالانس کارگاهی شرکت بادافزار

خدمات بالانس کارگاهی شرکت بادافزار

خدمات بالانس کارگاهی از دیگر خدمات اصلی و مهم شرکت بادافزار است که با مجهزترین  دستگاه ها توسط تیم مهندسین شرکت  تحت استانداردهای بین المللی انجام می شود.

روش های بالانس استاتیکی و دینامیکی کارگاهی

بالانس کارگاهی در محل کارگاه به 3 روش بالانس تک صفحه ای (استاتیکی) ، بالانس دو صفحه ای (دینامیکی) و بالانس سه صفحه ای (کوپلی)  انجام می شود.

دو نوع اصلی دستگاه تعادل کارگاهی یاتاقان سخت و یاتاقان نرم هستند که تفاوت آنها در سیستم تعلیق آنها است نه در یاتاقان های مورد استفاده.

در ماشین های بلبرینگ سخت بالانس با فرکانس کمتری نسبت به فرکانس رزونانس دستگاه انجام می شود. در ماشین های بلبرینگ نرم بالانس در فرکانس بالاتری نسبت به فرکانس تشدید دستگاه انجام می شود. هر دو نوع ماشین مزایا و معایب متفاوتی دارند.

ماشین‌های بلبرینگ سخت را می‌توان در محدوده‌های وزنی زیادی استفاده کرد، زیرا این ماشین‌ها از سنسورهای نیرو استفاده می‌کنند و در حین کار فقط به یک کالیبراسیون نیاز دارند. فقط باید پنج بعد هندسی به دستگاه داده شود تا دستگاه آماده کار شود. بنابراین با توجه به مطالب گفته شده، این نوع ماشین ها برای مصارف تولیدی مناسب هستند زیرا نیازی به کالیبراسیون ندارند و در محدوده وزنی بزرگ تری کار می کنند. (یک بار و برای همیشه کالیبره می شوند)

در یاتاقان های نرم وزن روتور نصب شده برای تعادل کارگاهی بر رفتار ارتعاشی آن تأثیر می گذارد، بنابراین در این نوع بلبرینگ ها نیاز به کالیبراسیون جداگانه برای هر روتور احساس می شود. این ماشین ها حساسیت بیشتری دارند و در نتیجه تعادل کارگاهی بهتری دارند. برای اندازه گیری یک سنسور ارتعاش روی یاتاقان ها نصب می شود و برای ماشین های یاتاقان نرم از سنسور سرعت استفاده می شود. خروجی این نوع سنسورها متناسب با سرعت ارتعاشات افزایش می یابد.

از فتوسل سنسوری برای اندازه گیری سرعت چرخش روتور و همچنین تعیین زاویه صفر روتور در طول عملیات بالانس استفاده می شود. هنگام استفاده از فتوسل، باید از یک نقطه بازتابنده (نوار براق) برای فعال کردن سنسور استفاده شود. البته لازم به ذکر است که طول نوار براق باید به اندازه ای باشد که حسگر بتواند آن را بر اساس محیط دستگاه تشخیص دهد.

برای خدمات بالانس کارگاهی از چه دستگاه هایی استفاده می شود؟

روش های بالانس استاتیکی و دینامیکی کارگاهی

بالانس کارگاهی به راحتی توسط تکنسین های حرفه ای با کمک دستگاه های افقی و عمودی با ظرفیت های مختلف (300 کیلوگرم، 1000 کیلوگرم، 5000 کیلوگرم و …) در کارگاه و با دقت بالانس متفاوت انجام می شود. این دستگاه ها مجهز به سیستم کامپیوتری و قابلیت چاپ نتایج بالانس بوده و برای بالانس قطعات با قطرهای مختلف و بزرگ می توانند بارگیری و تخلیه را انجام دهند.

چگونه از خدمات بالانس کارگاهی استفاده کنیم؟

گروه فنی و مهندسی شرکت بادافزار عملیات تعادل کارگاهی را با انجام هزاران پروژه موفق ثبت شده در سایت شرکت تحت استانداردهای جهانی و با اعتبار کامل به عنوان یکی از مجموعه های در زمینه بالانس کارگاهی در کشور انجام داده است.

خدمات تعادل کارگاهی برای کدام مشتری مناسب خواهد بود؟

شرکت بادافزاربه عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه بالانس صنعتی آماده ارائه خدمات آنالیز ارتعاشات و تعادل ماشین آلات و تجهیزات دوار در محل و کارگاهی به شما مشتریان عزیز می باشد. برای مشتریان زیر برای دریافت انواع خدمات شرکت از قبیل خدمات کارگاهی مناسب خواهد بود:

زمانی که سرمایه گذاری برای خرید دستگاه تعادل کارگاهی برای مشتری توجیه اقتصادی ندارد.

زمانی که مشتری به دستگاه تعادل پیشرفته و مناسب دسترسی ندارد.

زمانی که تمام دستگاه های ماشین تعادل مشتری در فرآیند تولید دخالت دارند.

زمانی که مشتری به تجربه نیاز دارد و ماشین آلات را با تکنولوژی جدید متعادل می کند.

زمانی که روتور صنعتی مشتری مشکل غیر عادی دارد.

زمانی که مشتری قادر به دریافت دقت بالانس مناسب در روتور خود نباشد.

بالانس کارگاهی روتور به چند روش انجام می شود؟

انواع بالانس کارگاهی روتورها و شفت ها به چند شکل انجام شده و چه تفاوتی با هم دارند؟ همانطور که می دانید روتورها جزء حیاتی هستند که برای تبدیل انرژی الکتریکی یا الکترومغناطیسی به حرکت چرخشی استفاده می شوند. برای اینکه روتورها به طور قابل اعتماد کار کنند، باید توزیع وزن یکنواخت را در سراسر محور چرخشی حفظ کنند. وزن بیش از حد در یک طرف باعث ایجاد توزیع جرم ناهموار می شود که به نام “عدم تعادل” شناخته می شود.

قطعات چرخان در هر مجموعه مکانیکی ممکن است نامتعادل شوند. توزیع ناهموار وزن یک جزء دوار باعث می شود که مرکز چرخش قطعه با محور هندسی هم تراز نباشد. هنگامی که عدم تعادل رخ می دهد، کارایی عملیاتی و ایمنی سیستمی که روتور در آن کار می کند به خطر می افتد. بالانس روتور می تواند به جلوگیری از مشکلات ناشی از عدم تعادل، کاهش نویز و لرزش و افزایش عمر سیستم شما کمک کند.

انواع بالانس کارگاهی

در ادامه به چند مدل بالانس کارگاهی اشاره و مفصل شرح داده شده است. 

بالانس روتور های انعطاف پذیر

روتورهایی که حداقل اولین فرکانس بحرانی خود را در هنگام راه اندازی عبور می دهند، روتورهای انعطاف پذیر نامیده می شوند. بسیاری از ماشین های توربوی بزرگ یا پرسرعت نمونه هایی از روتورهای انعطاف پذیر هستند. روتورهای انعطاف پذیر را به سه روش متعادل کنید. تقریب با روتورهای صلب، تعادل مودال و تعادل خلاء انجام می شود.

بالانس روتور صلب

به منظور متعادل کردن روتور صلب، وزن روتور حذف می شود تا دامنه ارتعاشات کاهش یابد. جرم نامتعادل (نقطه سنگین) را نمی توان مستقیماً اندازه گیری کرد، اما می توان آن را از روی تأثیر آن (نقطه بالا) تعیین کرد. عدم تعادل تجهیزات صنعتی همواره باعث ارتعاش روتور و انتقال نیروهای مخرب به پایه دستگاه می شود و باعث آسیب به اجزای دستگاه صنعتی خواهد شد. خیلی ها خواهند رفت.

بالانس دور بالا

خدمات بالانس دور بالا توسط شرکت های مختلف ارائه می شود. یکی از روش های بالانس، عملیات بالانس کردن ماشین های دوار با استفاده از دستگاه های مخصوص است. به این ترتیب یک قطعه دوار بر روی بلبرینگ های دستگاه تعادل نصب می شود. بالانس قطعه با نصب قطعه بر روی بلبرینگ امکان پذیر است زیرا در اتصال قطعه به قطعه دوار لرزش ایجاد می شود. تعادل قطعات دوار الزامی است و به دلیل پیچیدگی کار و هزینه بالا معمولا شرکت ها این سرویس را ارائه می دهند. لازم است دستگاه را حرکت داده و روتور دستگاه را برای بالانس بردارید. سپس نصب مجدد و بالانس روی آن انجام می شود.

برای مطالعه مقاله بررسی بالانس روتور و رفع نابالانسی در روتورها کلیک کنید.

سرویس بالانس سرعت بالا مخصوص قطعاتی است که سرعت بالایی دارند. قطعات دوار در انواع ماشین های دوار از جمله; قطعات دوار شامل دمنده، کوپلینگ، پروانه، آرمیچر می باشد. سایر قطعات چرخان عبارتند از میکسرها، پروانه ها، فن ها، توربین ها و سانتریفیوژها، توربوشارژرها، شفت ها و غیره.

تفاوت بین روتورهای صلب و انعطاف پذیر

اینکه یک روتور به عنوان صلب یا انعطاف پذیر طبقه بندی می شود یا نه به رابطه بین سرعت چرخش (RPM) روتور و فرکانس طبیعی آن بستگی دارد. هنگامی که فرکانس طبیعی بخشی از یک ماشین نیز برابر با سرعت چرخش یا فرکانس هیجان‌انگیز دیگر ارتعاش باشد، شرایط تشدید وجود دارد. سرعت چرخشی که در آن خود روتور به رزونانس خمشی می رسد “سرعت بحرانی” نامیده می شود.

به عنوان یک قاعده کلی، روتورهایی که کمتر از 70 درصد سرعت بحرانی خود کار می کنند، صلب در نظر گرفته می شوند و هنگامی که در یک سرعت متعادل می شوند، در هر سرعت عملیاتی معمولی زیر 70 درصد سرعت بحرانی آن متعادل می شوند. روتورهایی که بیش از 70 درصد سرعت بحرانی خود کار می کنند در واقع به دلیل نیروهای عدم تعادل خم یا خم می شوند و بنابراین روتورهای انعطاف پذیر نامیده می شوند.

روتور انعطاف پذیری که در یک سرعت کارکرد متعادل است ممکن است هنگام کار با سرعت دیگر متعادل نباشد. این به این دلیل است که با خم شدن یا انحراف روتور، وزن روتور از خط مرکزی در حال چرخش خارج می‌شود و یک وضعیت نامتعادل جدید به نام شلاق ایجاد می‌کند. این عدم تعادل جدید را می توان با تعادل مجدد در دو صفحه انتهایی اصلاح کرد. با این حال، روتور در آن صورت در سرعت های آهسته تر که هیچ انحرافی وجود ندارد، از تعادل خارج می شود.

تنها راه حل برای اطمینان از عملکرد روان در تمام سرعت ها، انجام اصلاحات تعادل در سطوح واقعی عدم تعادل است. ماشین‌های معمولی که حاوی روتورهای انعطاف‌پذیر شامل : توربین‌های بخار و گاز، پمپ‌های گریز از مرکز چند مرحله‌ای، کمپرسورها و رول‌های کاغذ هستند.

روتور به دلایل زیادی در طول چرخش در حال اجرا لرزش ایجاد می کند. هر مقدار نامتعادل دلخواه، در حین چرخاندن ارتعاش ماشین سرب، بر این نیرو وارد می کند. بنابراین، ما نیاز به اضافه کردن وزن متقابل اضافی در نقطه مربوطه داریم که توسط تجهیزات متعادل کننده پویا تشخیص داده می شود.

با این حال، روتورهای مختلف از ماشین متعادل کننده متفاوتی در تشخیص نقطه استفاده می کنند. ما روتورها را به دو بخش روتور صلب و روتور انعطاف پذیر دسته بندی می کنیم. در حالی که طبق استانداردهای ISO، روتورهای صلب سرعت دویدن به طور کلی تحت سرعت بحرانی است.

 روتور صلب دقیقاً به این صورت تعریف می شود: “بالانس  را می توان با هر سرعتی از یک یا هر یک از دو صفحه تصحیح انتخاب شده در هر سرعتی کمتر از سرعت کار روتور اصلاح کرد. پس از اصلاح، در حداکثر سرعت کارکرد و کمتر از سرعت کارکرد با هر سرعت و نزدیک به شرایط کاری واقعی، عدم تعادل به طور قابل توجهی از الزامات تعادل مشخص تجاوز نمی کند.

 به جز این دسته، سایر روتورها به عنوان روتورهای انعطاف پذیر طبقه بندی می شوند. بالانس روتور انعطاف پذیر به طور قابل توجهی پیچیده تر از تعادل روتور صلب است. روتور انعطاف پذیر به طور مداوم پیکربندی الاستیک خود را تغییر می دهد زیرا سرعت های بحرانی بیشتری وجود دارد و ممکن است به هواپیماهای تعادل اضافی نیاز باشد.

شرکت بادافزارمتعهد به ارائه خدمات بالانس در محل و بالانس روتور برتر به مشتریان خود در سراسر کشور هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر، امروز با ما تماس بگیرید.

ما به ارائه راهکارهای متعادل کننده متخصص برای تجهیزات چرخشی و نوسانی در طیف گسترده ای از کاربردها و صنایع به مشتریان خود اختصاص یافته ایم. ما با بیش از چندین سال تجربه، دانش، تجهیزات و مهارت لازم را برای ارائه خدمات بالانس برتر برای همه چیز از متد های مدولار گرفته تا میل لنگ صنعتی و توربین های بادی داریم.

X