آنالیز ارتعاشات فن

تجزیه و تحلیل ارتعاش و آنالیز ارتعاشات فن

تجزیه و تحلیل ارتعاش فرآیند یا آنالیز ارتعاشات فن جستجوی ناهنجاری ها و نظارت بر تغییرات از علائم ارتعاش ثابت یک سیستم است. ارتعاش هر جسم در حال حرکت با تغییرات دامنه، شدت و فرکانس مشخص می شود. این علائم ارتعاشی را می توان با پدیده های فیزیکی مرتبط کرد و استفاده از داده های ارتعاشی را برای به دست آوردن بینش در مورد سلامت تجهیزات ممکن می سازد. تجزیه و تحلیل ارتعاش را می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

  • یک مشکل در حال توسعه را پیدا کنید که بتوان آن را تعمیر کرد تا طول عمر دستگاه افزایش یابد
  • یک مشکل مزمن که قابل ترمیم نیست و فقط بدتر می شود را شناسایی و نظارت کنید
  • معیارهای آزمون پذیرش را برای اطمینان از اینکه نصب/تعمیرات به درستی انجام شده است، تعیین کنید
  • مانیتورینگ ارتعاش مداوم 24/7 می تواند برای پیش بینی خرابی ها به عنوان بخشی از یک برنامه تعمیر و نگهداری پیش بینی شده استفاده شود.

آنالیز ارتعاش فن چیست و چرا باید انجام شود؟

تشخیص زودهنگام عدم تعادل فن های صنعتی مهم است زیرا به جلوگیری از آسیب و کاهش زمان خرابی پرهزینه فن شما کمک می کند. اگرچه عدم تعادل و لرزش یکی نیستند، اما لرزش فن می تواند در طول کارکرد استاندارد فن شما رخ دهد و عدم تعادل ممکن است یکی از دلایل متعدد آن باشد. تجزیه و تحلیل ارتعاش فن یک بررسی سریع سلامتی است که می تواند بر روی یک فن صنعتی انجام شود تا به شناسایی مشکلات احتمالی ماشین آلات یا عدم تعادل کمک کند.

آنالیز ارتعاشات فن شامل استفاده از یک ابزار تشخیصی به نام شتاب سنج است که ارتعاشات را در جهات افقی، محوری و عمودی هنگامی که فن با سرعت طراحی خود کار می کند اندازه گیری می کند. سپس این داده ها توسط یک تحلیلگر آموزش دیده یا نرم افزار کامپیوتری تجزیه و تحلیل می شود، که اوج های غیرعادی را در طول عملیات شناسایی می کند.

اگر لرزش فن در حین کار عادی رخ دهد، مهم است که به اطلاع کارشناسان فنی خود برسانید چرا که تشخیص زودهنگام به شناسایی علت این لرزش کمک می کند و راه حلی قابل اجرا برای اطمینان از کارآمد بودن فن شما و جلوگیری از هرگونه تعمیرات پرهزینه ارائه می دهد.

4 دیدگاه

  1. It’s really a nice and helpful piece of info. I am glad that you shared this useful info with us. Please keep us up to date like this. Thanks for sharing.

  2. obviously like your web-site however you need to take a look at the spelling on several of your posts. Many of them are rife with spelling problems and I to find it very troublesome to tell the truth on the other hand I will certainly come back again.

  3. Write more, thats all I have to say. Literally, it seems as though you relied on the video to make your point. You clearly know what youre talking about, why waste your intelligence on just posting videos to your blog when you could be giving us something enlightening to read?

نظرات بسته شده اند.

X