بالانس روتور

بالانس روتور نوعی تجزیه و تحلیل و عیب یابی روتور می باشد که مشخصات ارتعاش را با چرخش یک عنصر مکانیکی برای مشخص کردن توزیع وزن ناسازگار در اطراف قطر مقایسه می کند و در عین حال مقدار و موقعیت وزن لازم برای جبران عدم تعادل خالص را محاسبه می کند.

بالانس روتور از دیگر خدمات بالانس در محل بادافزار است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه انجام بالانس در محل شما می توانید با واحد فنی شرکت تماس بگیرید.

عناصر چرخان یک سیستم، منبع رایج ارتعاشات ناخواسته هستند. هر جرمی که به دور مرکز جرم خود نمی چرخد، ارتعاش ایجاد می کند. یک مثال روزمره از این امر می تواند لاستیک خودرو باشد. در داخل هر لاستیک، تغییرات جزئی در چگالی و ضخامت لاستیک باعث می شود که یک بخش از بقیه لاستیک سنگین تر شود. این بدان معنی است که با چرخش لاستیک، آن بخش بیشتر از بقیه کشیده می شود و عدم تعادل ایجاد می کند.

این عدم تعادل در لاستیک با اضافه شدن وزنه هایی که دقیقاً در مقابل این نقطه سنگین قرار دارد جبران می شود. با توزیع یکنواخت وزن لاستیک در اطراف قطر، لرزش کاهش می یابد و خودرو روان تر کار می کند.

همین مفهوم کلی برای ماشین آلات صنعتی به کار می رود. تفاوت اصلی در دقت توزیع وزن و انواع اجسام چرخشی است که بر روی آنها اعمال می شود. ماشین آلات دوار عنصر مشترک هر تاسیساتی است. موتورها فن ها، جعبه دنده ها، غلطک ها و بسیاری از انواع دیگر سیستم های مکانیکی را هدایت می کنند.

روش بالانس روتور شامل چهار مرحله است. اولین مورد به دست آوردن سطح ارتعاش پایه است. این مقدار و جهت ارتعاش را مشخص می کند. سپس یک وزنه شناخته شده به یک مکان شناخته شده در امتداد لبه روتور اضافه می شود. روتور دوباره می چرخد ​​و یک قرائت جدید گرفته می شود. مهندس فنی از این دو قرائت برای محاسبه ضرایب تأثیر و وزن مورد نیاز برای جبران تعادل در قرائت پایه استفاده خواهد کرد. وزن شناخته شده حذف می شود و وزن اصلاحی به موتور اضافه می شود. چرخش نهایی روتور تأیید می کند که لرزش کاهش یافته است. این فرآیند را می توان برای کاهش بیشتر عدم تعادل و لرزش تکرار کرد.

تنظیمات کلیدی آنالایزر برای بالانس روتور

تنظیمات زیر برای آزمایش مودال چکش ضربه ای استفاده می شود.

تنظیم سرعت سنج: یک سیگنال سرعت سنج برای متعادل کردن نیاز است تا جهت بردار ارتعاش مشخص شود. تنظیم سرعت سنج به آستانه ای نیاز دارد که پالس های سرعت سنج به طور مداوم از سطح آستانه عبور کنند تا از اندازه گیری RPM ثابت و قابل اطمینان، اطمینان حاصل شود.

تعداد صفحات: عملیات بالانس روتور 1 صفحه ای برای یک راه اندازی اولیه، با یک روتور منفرد، باریک و آویزان با حداقل فاصله تا تکیه گاه شفت استفاده می شود. عملیات بالانس دو صفحه ای برای سیستم هایی با روتور عریض تر، فاصله بیشتر از تکیه گاه شفت یا روتورهای متعدد استفاده می شود. مزیت بالانس روتور 2 صفحه ای توانایی شناسایی و تشخیص عدم تعادل استاتیک و نیرو-زوج است.

حرکت: جهت اندازه گیری زاویه ارتعاش باید مورد توجه قرار گیرد. در شکل 5 از یک سرعت سنج لیزری استفاده شده است. یک تکه نوار بازتابنده توسط لیزر تشخیص داده می شود و نقطه صفر درجه را نشان می دهد، فلش زرد رنگ بین روتورها جهت چرخش را نشان می دهد. زوایای نشان داده شده روی روتورها، اندازه‌گیری‌های زاویه «در مقابل چرخش» را نشان می‌دهند که در آن زوایای مثبت در جهت مخالف چرخش شفت شمارش می‌شوند. برای اندازه گیری های “با چرخش”، موقعیت 90 و 270 درجه جای خود را عوض می کند.

وزن آزمایشی: وزنی که در مرحله دوم بالانس به روتور اضافه می شود، تنظیم آنالیزور نیست، بلکه یک متغیر کلیدی در فرآیند تعادل است. وزنی که اضافه می شود باید به اندازه ای باشد که توزیع وزن روتور را به طور محسوس تغییر دهد، اما نه آنقدر که سیستم را تحت فشار قرار دهد.

3 دیدگاه

  1. Thanks a bunch for sharing this with all of us you really know what you are talking about! Bookmarked. Please also visit my web site =). We could have a link exchange arrangement between us!

  2. I’m not sure why but this site is loading incredibly slow for me. Is anyone else having this problem or is it a issue on my end? I’ll check back later on and see if the problem still exists.

نظرات بسته شده اند.

X