انواع ایمپلر صنعتی و کاربرد هر کدام

پروانه قلب فن سانتریفیوژ است. شرایط کاری مختلف برای فرم های پروانه ای فن های گریز از مرکز الزامات متفاوتی دارد. با توجه به زاویه تیغه خروجی پروانه، می توان انواع ایمپلر صنعتی را به سه نوع تقسیم کرد: نوع فوروارد، نوع شعاعی و نوع بکوارد.

تیغه نوع رو به جلو، زاویه خروجی تیغه β2 > 90 درجه، خروجی فشار باد بیشتر است، اما راندمان کم است، تیغه نوع رو به جلو به راحتی ناخالصی ها را بین پروانه ها جمع می کند، رسوب آسان، برای جریان هوا استفاده می شود، اما نیاز به فضای بالاتر دارد.

تیغه شعاعی: زاویه خروجی تیغه β2=90 درجه، ساختار ساده، هزینه تولید پایین، پارامترهای بین نوع جلو و عقب، راندمان پایین، به دلیل ویژگی های آن که مقیاس پذیری آسانی ندارد، بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. در شرایط معدن و گرد و غبار شدید استفاده می شود.
تیغه عقب: زاویه خروجی تیغه β2<90 درجه، دارای حجم هوای زیاد، فشار کم، اما راندمان بالا است، می تواند به 80-90٪ برسد، بنابراین به طور گسترده استفاده می شود و به دلیل ویژگی های آن که مقیاس پذیری آسانی ندارد، در نیروگاه، متالورژی، صنایع شیمیایی، مصالح ساختمانی و سایر زمینه ها بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

8 نوع اصلی ایمپلر یا پروانه گریز از مرکز وجود دارد که در دمنده های صنعتی استفاده می شود در ادامه معرفی شده اند.

انواع ایمپلر صنعتی

  • تیغه شعاعی پوشیده شده
  • تیغه شعاعی باز
  • Paddle Wheel باز
  • بک وارد خمیده
  • بک وارد هلالی
  • تیغه ایرفویل
  • فوروارد هلالی چند پره ای (قفس سنجابی)
  • بکوارد شعاعی خمیده

کاربرد انواع ایمپلر صنعتی

چرخ‌های ایمپلر تیغه شعاعی نوع 1 برای ارائه فشارهای بالاتر برای سیستم‌های تحت فشار، دمنده و مجرای طولانی یا لوله‌ها طراحی شده‌اند.

چرخ‌های ایمپلر تیغه شعاعی باز نوع 2 با صفحه پشتی برای انتقال مواد پودری یا دانه‌ای و یا الیاف کاغذ رشته‌ای بلند طراحی شده‌اند.

نوع 3، در درجه اول برای انتقال مواد پودری یا دانه ای است.

نوع 4، چرخ های ایمپلر بکوارد شیب دار با طراحی تیغه صاف در دسترس هستند. این نوع چرخ‌ها معمولاً برای تهویه عمومی، خنک‌سازی اجباری در فشارهای بالاتر و در سیستم‌های جمع‌آوری گرد و غبار که در آن فن در سمت هوای تمیز گردگیر قرار دارد، استفاده می‌شود.

نوع 5، چرخ های ایمپلر بکوارد خمیده، راندمان بالا و صدای کم را ارائه می دهند. آنها معمولاً برای تهویه عمومی، جمع آوری گرد و غبار در جایی که فن در سمت تمیز گردگیرنده غبار قرار دارد، هوای احتراق و خشک کردن استفاده می شود.

نوع 6، چرخ های ایرفویل دارای طرح تیغه ای با مقطع بال هواپیما هستند. آنها کارآمدترین طراحی برای جابجایی حجم زیاد هوا هستند. آنها معمولاً برای تهویه، خنک کردن اجباری در فشارهای بالاتر و در جمع کننده های گرد و غبار، جایی که فن در سمت تمیز کلکتور قرار دارد، استفاده می شود.

نوع 7، چرخ های دمنده چند پره منحنی جلویی برای جابجایی حجم زیاد هوا در فشارهای پایین تر هستند. معمولاً برای تهویه عمومی یا خنک کننده اجباری در سرعت های کمتر انتخاب می شود.

نوع 8، چرخ های دمنده شعاعی خمیده به عقب، نسخه اصلاح شده چرخ تیغه شعاعی باز است. این برای افزایش رتبه بندی عملکرد چرخ های پره شعاعی باز در برخی از فن های مستقیم طراحی شده است. در برخی موارد می توان از آن برای انتقال مواد دانه ای استفاده کرد اما نباید برای انتقال مواد پودری یا رشته ای استفاده شود.

انواع ایمپلر صنعتی و کاربرد هر کدام دیدگاه

  1. ایمپلرPaddle Wheel باز بیشتر کجا کاربرد داره؟

نظرات بسته شده اند.

X