تفاوت بین فن کویل و کویل اواپراتور چیست؟

وقتی نوبت به درک اجزای مختلف یک سیستم تهویه مطبوع مانند فن کویل و کویل اواپراتور می رسد، مشتریان شما اغلب برای کسب اطلاعات به شما مراجعه می کنند. البته، توضیح دادن کارهایی که برخی از قطعات تهویه مطبوع انجام می‌دهند، همیشه آسان نیست، به گونه‌ای که صاحبان خانه‌های بدون پیش‌زمینه یا آموزش HVAC بتوانند آن را درک کنند.

با این حال، ارائه این نوع اطلاعات به مشتریان خود می تواند به آنها کمک کند تا در مورد تعمیرات گرمایش و سرمایش خود تصمیمات مطمئن و آگاهانه تری بگیرند.

از آنجایی که کویل ها اغلب نیاز به تعویض یا تعمیر دارند، برای صاحبان خانه مهم است که تفاوت بین دو نوع کویل رایج فن کویل و کویل اواپراتور را درک کنند:. و با دانستن اینکه چگونه این تفاوت ها را به مشتریان خود به صورت غیر عادی توضیح دهید، می توانید درک بیشتری از تعمیرات یا خدمات توصیه شده خود را تقویت کنید.

فن کویل چیست؟

فن کویلها و کویلهای اواپراتور اغلب اشتباه گرفته می شوند، زیرا هر دو گرما را از داخل ساختمان خارج می کنند. با این حال، کم و بیش شباهت های آنها به همین جا ختم می شود. فن کویل (همچنین به عنوان کویل کندانسور نیز شناخته می شود) چندین کار را انجام می دهد، به ویژه در خانه هایی که دارای پمپ حرارتی هستند. در این حالت می توان از فن کویل برای کمک به بازگرداندن هوای گرمتر به خانه در ماه های سردتر استفاده کرد.

فن کویلها همچنین حاوی دمنده های AC هستند که وظیفه برگرداندن مبرد را به حالت مایع برای جذب گرمای بیشتر قبل از ارسال مجدد به کویل اواپراتور دارند. یک فن کویل با عملکرد مناسب می تواند به انتقال حرارت مناسب کمک کند، بنابراین خانه را در دمای راحت نگه می دارد.

کویل اواپراتور چیست؟

کویل اواپراتور چیزی است که گرما را از داخل خانه خارج می کند و هوا را در یک کویل خنک کننده می دمد. این یکی از حیاتی ترین اجزای یک سیستم تهویه مطبوع خانه سنتی است. این کویل ها همچنین نقش اساسی در کاهش رطوبت داخل خانه دارند که به راحتی خانه کمک می کند. این کار با جمع آوری رطوبت اضافی از هوا روی خود کویل قبل از تخلیه آن در یک ظرف قطره ای انجام می شود.

بهترین شیوه های نگهداری فن کویل و کویل اواپراتور

چندین مشکل بالقوه وجود دارد که می تواند برای هر دو نوع کویل ایجاد شود. فن کویل ها می توانند به مرور زمان در اثر تجمع کثیفی و زباله آسیب ببینند. این می تواند منجر به خم شدن یا شکستگی تیغه های فن شود که ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. زنگ زدگی و خوردگی همچنین می تواند نشت مبرد ایجاد کند که می تواند کل سیستم AC را از انجام کار خود باز دارد.

کویل های اواپراتور در دماهای بسیار گرم زمانی که AC به طور مداوم کار می کند مستعد یخ زدن هستند. رطوبت بیش از حد و انباشته شدن زباله روی این کویل ها نیز می تواند کارایی را کاهش دهد یا باعث شود که دستگاه به طور کلی کار نکند.

بهترین راه برای نگهداری فن کویلها و کویل های اواپراتور در واحد تهویه مطبوع، انجام اقدامات پیشگیرانه است. به طور مرتب نشت و تیغه های فن شکسته یا شکسته را بررسی کنید. صاحبان خانه‌ها را تشویق کنید تا سیستم‌های HVAC خود را به صورت سالانه بازرسی و تنظیم کنند تا بهترین نتایج را داشته باشند.

 تعمیر و نگهداری معمولی می تواند در نجات صاحبان خانه از تعمیرات گران قیمت کویل کمک کند و در عین حال سیستم های AC را به طور قابل اعتماد و کارآمد حفظ کند.

با این حال، زمانی که مشتریان شما به قطعات جایگزین نیاز دارند، CE اینجاست تا در انتخاب گسترده‌ای از معتبرترین برندهای امروزی کمک کند. برای شروع همین امروز با تیم ما تماس بگیرید.

X