راهنمای بالانس استاتیکی فن های سانتریفیوژ

راهنمای بالانس استاتیکی فن های سانتریفیوژ

بالانس فن سانتریفیوژ که از دیگر خدمات بالانس فن شرکت بادافزار است را می توان با درک درست معنای آن انجام داد. یعنی درک مفهوم عدم تعادل و نابالانسی ایستاتیکی مناسب است. راهنمای بالانس استاتیکی فن های سانتریفیوژ به شما آموزش می دهد تا بتوانید در صورت نابالانسی در فن های سانتریفیوژ بتوانید مشکل را حل کنید.

نابالانسی استاتیکی وضعیت عدم تعادل است که در آن محور اصلی مرکزی به موازات خط مرکزی چرخان جابجا می شود. ساده ترین نوع آن معادل یک نقطه سنگین در روتور است که استاتیک نامیده می شود، زیرا اگر روتور در حال چرخش نباشد، نیز وجود دارد. هنگامی که روی یک یاتاقان بدون اصطکاک قرار می گیرد، موقعیت نقطه سنگین به گونه ای می چرخد ​​که در پایین ترین موقعیت قرار گیرد. این را می توان با اجرای یک تعادل صفحه تصحیح کرد.

همچنین، طیف یک عدم تعادل ایستاتیک یک پیک بزرگ در سرعت چرخش شفت در جهت شعاعی (عمودی و افقی) ارائه می دهد. تغییر فاز بین جهت عمودی و افقی 90 درجه است.

بالانس فن سانتریفیوژ

روش انجام بالانس فن سانتریفیوژ

تعادل استاتیکی را می توان با قرار دادن روتور روی یک یاتاقان اصطکاک کمتر انجام داد (یعنی شفت روتور می تواند آزادانه در یاتاقان های خود بچرخد).

1) پایین روتور را با گچ علامت بزنید، زیرا نقطه سنگین همیشه در پایه روتور متوقف می شود (موقعیت ساعت 6:00).

2) روتور را 90 درجه بچرخانید تا وزن نامتعادل بیشترین نیرو (گرانش) را داشته باشد و تأیید کنید که نقطه سنگین به پایین می افتد (موقعیت ساعت 6:00).

3) نقطه سنگین روتور را به 90 درجه برگردانید (مثلاً موقعیت ساعت 3:00).

4) اکنون وزنه را به سمت مقابل از نقطه سنگین اضافه کنید (مثلاً موقعیت ساعت 9:00) تا زمانی که روتور دیگر نمی خواهد در هر دو جهت بچرخد.

5) اکنون جرم آزمایشی وزن را با حفظ همان جرم x شعاع (مثلاً کیلوگرم-سانتی متر) به یک وزن چرخشی مفید (که به روتور متصل است) تبدیل کنید.

5) بعد از اینکه فن شروع به حرکت کرد، مقادیر ارتعاش را بدست آورید و در صورت نیاز از ابزارهایی برای بهبود تعادل استفاده کنید.

توجه: دامنه ارتعاش برای درایوهای با درایوهای 4 قطبی، 6 قطبی و 8 قطبی به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

برای درایوهای با سرعت بالا با دو قطب، لرزش کمی کاهش می‌یابد، اما اغلب نیاز به کاهش بیشتر دامنه با سایر روش‌های متعادل‌سازی دینامیکی مانند استفاده از پلار پلات، روش 3 نقطه‌ای (چهار مرحله بدون فاز) و غیره وجود دارد. شما با استفاده از راهنمای بالانس استاتیکی فن های سانتریفیوژ می توانید کندی عملکرد فن ها و مشکلاتی ناشی از نابالانسی را شناسایی و آنها را تعمیر و بهبود بخشید. در صورت تمایل برای رفع نابالانسی می توانید با متخصصین شرکت بادافزار ارتباط گرفته و مشاوره های لازم را دریافت نمائید.

X