غبارگیر گریز از مرکز: چگونه کار می کند

غبارگیر گریز از مرکز: چگونه کار می کند

غبارگیر گریز از مرکز یا به طور کلی یک سیستم جمع‌آوری گرد و غبار سیکلون، دسته‌ای از دستگاه‌ها و تجهیزات کنترل آلودگی هوا هستند که برای برآورده کردن الزامات ایمنی کیفیت هوای محیط کار و EPA طراحی شده‌اند. آنها معمولاً در محیط‌های صنعتی یافت می‌شوند که گرد و غبار فیبری، زباله و ذرات با چگالی بالا یا درشت را طی فرآیندهای تولید عادی تولید می‌کنند.

اگرچه ابتکار اصلی آنها جمع‌آوری گرد و غبار و زباله‌های ذرات معلق با راندمان بالا است، اما این سیستم‌ها بسیار بیشتر از آن به یک محل کار صنعتی خدمات ارائه می‌دهند. غبارگیر گریز از مرکز با حذف ذرات مضر موجود در هوا که در غیر این صورت ممکن است برای کارکنان و بازدیدکنندگان به خطر بیفتد و به تجهیزات و ماشین آلات ارزشمند آسیب برساند، به بهبود کیفیت هوا در کارخانه ها یا تأسیسات کمک می کند. غبارگیر گریز از مرکز به عنوان جداکننده محصول در سیستم های انتقال هوا برای فرآیندهای فیلتراسیون که نیاز به کاهش اندازه دارند و جزء سیستم های گردش مجدد محصول هستند، عمل می کنند.

غبارگیر گریز از مرکز چگونه کار می کنند؟

در عملیات صنعتی در مقیاس بزرگ، گردگیرهای سانتریفیوژی به عنوان یک پیش پاک کننده در سیستم های جمع آوری گرد و غبار چند مرحله ای عمل می کنند. عملیات‌های کوچک‌تری مانند مغازه‌های چوب را می‌توان نه تنها برای بیرون کشیدن زباله‌های درشت از جریان هوای محل کار، بلکه برای کنترل ذرات ریزتر نیز به کار برد.

با این حال، در تأسیسات تولید صنعتی بزرگتر، که در آن حجم بیشتری از گرد و غبار و زباله در طی فرآیندها تولید می شود، غبارگیر گریز از مرکز سیکلون معمولاً در ارتباط با سیستم های فیلتر بزرگتر برای حفظ کیفیت هوا استفاده می شود.

در چنین محیط‌هایی، وظیفه اصلی یک سیستم جمع‌آوری گرد و غبار سیکلون، حذف ذرات بزرگ‌تر و گرد و غبار از گردش در کارخانه‌ها و تأسیسات است، در نتیجه، بارهای گرد و غبار را در کیسه‌ها و کلکتورهای کارتریج بزرگ‌تر کاهش می‌دهد. در مورد دومی، گردگیرهای گریز از مرکز به صرفه جویی در هزینه های سرویس و نگهداری و هر گونه توقف تولید همراه کمک می کند.

غبارگیر گریز از مرکز: چگونه کار می کند

بر روی کاغذ، جمع کننده سیکلون یک طراحی مکانیکی نسبتا ساده است. بیشتر طرح‌ها دارای چند قسمت متحرک هستند و از شش بخش تشکیل شده‌اند – بخش اسکرول ورودی، محفظه مخروطی شکل، یک لوله گرداب داخلی، یک قیف یا سطل، و یک خروجی گاز تمیز اسکرول اختیاری.

پس از مونتاژ و قرار گرفتن در محل، کلکتور از طریق نیروهای گریز از مرکز، گرانشی و اینرسی کار می کند که ذرات بزرگ و درشت و گرد و غبار را از جریان هوا جدا می کند. هوا توسط یک پمپ انتقال خلاء با سرعت بالا به داخل سیستم و از طریق محفظه کشیده می شود.

پمپ یک نیروی سیکلونی ایجاد می کند و یک گرداب شدید در محفظه جمع آوری گرد و غبار ایجاد می کند. حرکت دایره ای ذرات بزرگتر و درشت تر را هدف قرار می دهد و آنها را از گرداب جدا می کند و آنها را به سمت بیرون به داخل دیواره محفظه هدایت می کند. ذرات سرعت خود را از دست می دهند و به قیف یا سطل که در پایه سیستم قرار دارد می ریزند.

مزیت غبارگیر گریز از مرکز سیکلون چیست؟

مزایای اصلی ارائه شده توسط یک سیستم جمع آوری گرد و غبار سیکلون، فیلتراسیون بهتر هوا و راندمان جریان هوا بهتر است. یکی دیگر از مزایای واضح این سیستم پاکسازی آسان است. هنگام خالی کردن قیف، هیچ ابری از گرد و غبار وجود ندارد که در جریان هوا گردش می کند – نقطه جمع آوری فقط با ذرات بزرگتر و درشت تر و زباله ها پر می شود.

یک مزیت حتی بیشتر در صرفه جویی در هزینه در فیلترهای کیسه و کارتریج است. از آنجایی که جداسازی سیکلونی از رسیدن مقدار قابل توجهی ذرات به یک عنصر فیلتر ثانویه جلوگیری می کند – بسته به سیستم به اندازه 1 یا 2 میکرون – فرکانس تمیز کردن و تعویض فیلترهای بزرگتر به شدت کاهش می یابد.

غبارگیر گریز از مرکز سیکلون مکانیکی در محیط های صنعتی و کاری که حجم زیادی از ذرات معلق در هوا را در طی فرآیندهای تولید تولید و رها می کنند بسیار مفید هستند.

صنایعی که در حین تولید ذرات درشت و بزرگ تولید می کنند به طور گسترده در کارخانجات مبلمان و سرامیک، تولید خمیر و کاغذ، عملیات ماشینکاری، کارگاه های سنگ زنی یا برش کاری، کارگاه های نجاری، عملیات معدن، صنایع غذایی و کارخانه های فرآوری پودر فله و کارخانه های کشاورزی استفاده می شوند.

غبارگیر سانتریفیوژی مزایای متعددی را برای آن دسته از محیط های صنعتی که ذرات ریز را در طی فرآیندهای تولید تولید می کنند، فراهم می کند. سیستم جمع آوری گرد و غبار راندمان جریان هوا و کیفیت هوای محل کار را بهبود می بخشد. به عنوان یک پیش پاک کننده، همچنین برای کاهش هزینه های خدمات، قطعات جایگزین و تاخیر در تعمیر و نگهداری سیستم های جمع آوری گرد و غبار بزرگتر کار می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سیستم های جمع آوری گرد و غبار طوفان یا نحوه رفع نیازهای کنترل گرد و غبار در محل کار، همین امروز با ما تماس بگیرید.

2 دیدگاه

  1. great post, very informative. I wonder why the other experts of this sector don’t notice this. You should continue your writing. I’m confident, you’ve a great readers’ base already!

نظرات بسته شده اند.

X